Lær Meditation og Mindfulness

Lad Nuet tale til dig

  • Lær meditation og mindfulness over 6 aftener og 1 lørdag
  • Esther Økær kan også bookes til kurser i virksomheder – se nederst

Næste planlagte Kursusforløb
Start torsdag den 3. september 2020 kl. 19.00-21.15
Til og med torsdag den 8. oktober 2020 kl. 19.00-21.15
Pris: kr. 1111,- pr. person pr. kursusrække (depositum kr. 250)

Der vil desuden være en opfølgende lørdag den 16. januar 2021 fra kl. 11.00 til kl. 15.00 til kr. 300,- pr. deltager.

Kursusindhold:

  • Vi kommer ind på, hvor Meditation og Mindfulness stammer fra
  • Du får indblik i, hvad Meditation og Mindfulness er
  • Vi går dybere ind i, hvad du kan opnå ved træne både på den korte bane og på længere sigt
  • Du lærer en masse øvelser, som træner dig i at udøve Mindfulness i din hverdag
  • Du lærer flere meditationer af forskellige sværhedsgrader
  • Ved hver start modtager du en Soul Body Fusion ®
    fra mig, som er med til at give dig grounding og gøre dig klar til alt, som aftenen byder på. Læs mere her om SBF

Meditation Mindfulness SindsroHvad er Meditation?
Meditation betyder at opnå indre ro. Her taler vi for det meste ikke om en ro, der gør, at vi “forsvinder” helt, men en ro, der stadig gør os i stand til at være opmærksomme og parate. Mindfulness ligner meditation på en række punkter, men handler først og fremmest om at være til stede i nuet i alle de handlinger, man foretager sig igennem en dag. Hvis vi sætter sig ned med det mål at være mindful – er det meditation.

Tidligere var der en del mystik omkring det at meditere. Meditation var “forbeholdt” “alternative spirituelle mennesker”. Heldigvis er denne mystik omkring meditation forsvundet nu. Flere og flere vælger at meditere eller leve mindfuldt, så de kan få mere overskud i deres travle hverdag.

Hvad er Mindfulness?
Mindfulness hjælper dig til at være mere i nuet og rumme det, som er til stede lige her og nu. Meditation er en af metoderne til at opnå dette. Meditation får dine hjernebølger til at gå ned på alpha- eller thetaniveau, hvorved du opnår let til dyb afslapning.

Du får styr på dine tanker, og den indre uro og stress formindskes. Denne fordel opnås ved regelmæssig – helst daglig meditation. Selvom det er bedst at meditere mindst 20 minutter ad gangen, behøver ikke at tage mere en 10 minutter.

Hvis du bestræber dig på at leve “mindfuldt”, kan du være i nuet og rumme alt det, som er til stede lige her og nu, (næsten) ligegyldigt hvad det er.

Mange har en tendens til at “være oppe i hovedet”, hvilket kan gøre os mere modtagelige for stress eller intensivere en allerede tilstedeværende stress.

Jordforbindelsesøvelse
Her er en lille nem og hurtig jordforbindelsesøvelse, som jeg benytter i begyndelsen af hver kursusaften for at få fokus fra hovedet til fødderne (og dermed være mere til stede i kroppen):

  • Stå op med flade fødder på et hvilket som helst underlag – hvad enten det er indenfor eller udenfor
  • Lad dine arme hænge ned langs kroppen
  • Hold opmærksomheden på dine fødder og bliv ved med det resten af øvelsen
  • Før nu dine arme ind foran kroppen og læg den ene hånd oven på den anden hånd (det er ligegyldigt, hvilken hånd, der ligger øverst)
  • Lad nu den øverste håndflade presse ned mod den underste håndryg, samtidig med, at du presser den underste håndryg op imod den øverste håndflade. Dette gensidige pres hånd mod hånd sammen med din opmærksomhed på dine fødder, skaber øjeblikkelig jordforbindelse

Meditation og Mindfulness mod stress

Meditation og Mindfulness er to meget givende faktorer, der kan hjælpe os til at blive mindre stressede, helt slippe stressen eller forebygge stress.

Vi kan alle rammes af stress i højere eller mindre grad. Vi skal helst have gang i mere end en aktivitet ad gangen, samtidig med at vi er online og skal passe familien. Det handler om at standse op i tide. Hvis du ønsker at undgå, at din krop og dit sind besættes så meget af stress, at det hele kollapser, er tiden kommet til at lære mindfulness og meditation.

Hvis vi sørger for at leve så meget i mindfulness som muligt – altså at være til stede i alt, hvad vi laver, så er vi endnu bedre hjulpet på vej i livet – så vi er i stand til at klare stressjunglen uden at falde. En – eller allerhelst – to daglige meditationer kan være med til at få dig væk fra stressen. Det ideelle er, at du bruger i hvert fald 20 minutter pr. meditation, men mindre kan også have effekt.

Klik her og læs bloggen: “Stress – Du kan da bare tage dig sammen” 

Erfaring
Esther har selv mediteret dagligt siden 1993, hvor hun lærte Transcendental Meditation.Siden har hun været på flere kurser og uddannelser i mindfulness og meditation indenfor forskellige traditioner. Hun har brugt sin erfaring i praksis på kursister og klienter siden 2004.
(Hun er undervist af bl. a. Svend Trier, Ole Blenkov, Gyda Tunyoga, Florian Schlosser, Lahka Lama, Annette Carlström, Shri Vasudeva og Shri Amma Baghavan, Ekam University).

Kursus i Meditation og Mindfulness –
både til private og virksomheder

For dig, som har lyst til at lære at meditere og leve mindfuldt

Esther Økær holder kurser/grupper i Meditation og Mindfulness, hvor du undervises i flere teknikker, og vi “afprøver” dem i fællesskab. Både til privatpersoner og virksomheder.

Tilmeld dig et af mine planlagte kurser – eller bed om et uforpligtende tilbud fra mig til dig selv eller din virksomhed. Benyt min kontaktknap nedenunder eller ring til +45 60643550. Jeg skræddersyr gerne dit og dine medarbejderes behov og kommer ud til jer.

På alle kurser hos mig bydes på the/kaffe og lidt snacks. Se min kursuskalender

Læs mere om Esther Økærs andre kurser: Reiki-kurser og Har du tillid til dit selvværd

Kontakt Esther Økær her

eller via
E-mail: esther@reikihealer.dk
Telefon: +45 60643550
Husk at checke dit spamfilter, hvis du ikke har modtaget en svarmail fra mig indenfor 12 timer