Lær Mindfulness og Meditation

Lad Nuet tale til dig

  • Lær meditation og mindfulness over 5 aftener og 1 lørdag
  • Oneness deeksha tilbydes ved hvert møde for interesserede
  • Kursuskalender her 

Meditation Mindfulness SindsroMeditation betyder at opnå ro. Her taler vi for det meste ikke om en ro, der gør, at vi “forsvinder” helt, men en ro, der stadig gør os i stand til at være opmærksomme og parate. Mindfulness ligner meditation på en række punkter, men handler først og fremmest om at være til stede i nuet i alle de handlinger, man foretager sig igennem en dag. Hvis vi sætter sig ned med det mål at være mindful – er det meditation.

Tidligere var der en del mystik omkring det at meditere. Meditation var “forbeholdt” “alternative spirituelle mennesker”. Heldigvis er denne mystik omkring meditation forsvundet nu. Flere og flere vælger at meditere eller leve mindfuldt, så de kan få mere overskud i deres travle hverdag.

Mindfulness hjælper dig til at være mere i nuet og rumme det, som er til stede lige her og nu. Meditation er en af metoderne til at opnå dette. Meditation får dine hjernebølger til at gå ned på alpha- eller thetaniveau, hvorved du opnår let til dyb afslapning.

Du får styr på dine tanker, og den indre uro og stress formindskes. Denne fordel opnås ved regelmæssig – helst daglig meditation. Selvom det er bedst at meditere mindst 20 minutter ad gangen, behøver ikke at tage mere en 10 minutter.

Hvis du bestræber dig på at leve “mindfuldt”, kan du være i nuet og rumme alt det, som er til stede lige her og nu, (næsten) ligegyldigt hvad det er.

Meditation og Mindfulness mod stress

Meditation og Mindfulness er to meget givende faktorer, der kan hjælpe os til at blive mindre stressede, helt slippe stressen eller forebygge stress.

Vi kan alle rammes af stress i højere eller mindre grad. Vi skal helst have gang i mere end en aktivitet ad gangen, samtidig med at vi er online og skal passe familien. Det handler om at standse op i tide. Hvis du ønsker at undgå, at din krop og dit sind besættes så meget af stress, at det hele kollapser, er tiden kommet til at lære mindfulness og meditation.

Hvis vi sørger for at leve så meget i mindfulness som muligt – altså at være til stede i alt, hvad vi laver, så er vi endnu bedre hjulpet på vej i livet – så vi er i stand til at klare stressjunglen uden at falde. En – eller allerhelst – to daglige meditationer kan være med til at få dig væk fra stressen. Det ideelle er, at du bruger i hvert fald 20 minutter pr. meditation, men mindre kan også have effekt.

Erfaring
Esther har selv mediteret dagligt siden 1993, hvor hun lærte Transcendental Meditation.Siden har hun været på flere kurser og uddannelser i mindfulness og meditation. Hun har brugt sin erfaring i praksis på kursister og klienter siden 2004.

Kursus i Meditation og Mindfulness

For dig, som har lyst til at lære at meditere og leve mindfuldt

Esther Økær holder kurser/grupper i Meditation og Mindfulness, hvor du undervises i flere teknikker, og vi “afprøver” dem i fællesskab.

kr. 2100,- pr. person pr. kursus (5 onsdage fra kl. 19.00-22.00)

Der vil desuden være en opfølgende lørdag i foråret 2019 til kr. 500,- pr. deltager (dato følger).

Næste Kursusforløb – Start onsdag den 12. september 2018tilmelding her

Der bydes på the/kaffe og lidt tilbehør. Se min kursuskalender

Læs mere om Esther Økærs andre kurser: Reiki-kurser og Har du tillid til dit selvværd

Kontakt Esther Økær her

eller via
E-mail: esther@reikihealer.dk
Telefon: +45 60643550